dinsdag 9 december 2014

1. Eva: eerste oriëntatie


Zolang je nog geen vastomlijnd idee hebt over wat je met je meesterproef wilt doen, kun je hier een aantal interessegebieden noteren. Kijk goed naar het aanbod van de verschillende kunstinstellingen, theaters, bioscopen e.d. om inspiratie op te doen. Welke disciplines (toneel, film, muziek, mode, dans, enz.) zou je in je meesterproef willen betrekken en welke onderwerpen (bijvoorbeeld oorlog, verboden liefde, eten en drinken, reclame, reacties van publiek/omwonenden, …) trekken je belangstelling? Je docent en klasgenoten kunnen reageren en je suggesties doen, als je dat wilt.

4 opmerkingen:

  1. Eva: ik ga mijn meesterproef houden over de invloed van de haven op de Nederlandse architectuur. Ik zit alleen een beetje te tobben. Voor de meesterproef moet ik twee culturele activiteiten gedaan hebben (als ik het goed begrijp). Alleen zou ik niet zo goed weten waar ik naartoe moet. Ik kan bijvoorbeeld het schouwburgplein bezoeken, maar hiervoor heb ik dan geen kaartje dat ik aan u kan laten zien. Moet je ook het verslag maken van die culturele activiteiten? (zoals we de eerste twee periodes gedaan hebben). Zou u mij kunnen helpen met de culturele activiteiten bepalen? Alvast hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor plekken in Rotterdam, zoals het Schouwburgplein (en ik hoop dat je er nog veel meer weet te vinden) hoef je inderdaad geen kaartje te kopen. Wat je wel kunt doen, is jezelf er fotograferen of - nog leuker - filmen. In dat laatste geval kun je ook mensen ter plekke interviewen (wel goede vragen voorbereiden!).
    Als je meesterproefpresentatie in orde is hoef je geen verslagen te maken van de culturele activiteiten die je in je meesterproef verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank meneer. Ik ga vandaag mij oriënteren op welke plekken ik kan bezoeken. Ook ga ik op internet surfen, om te kijken wat er over dit onderwerp te vinden is.

    BeantwoordenVerwijderen