dinsdag 9 december 2014

1. Annemijn: eerste oriëntatie


Zolang je nog geen vastomlijnd idee hebt over wat je met je meesterproef wilt doen, kun je hier een aantal interessegebieden noteren. Kijk goed naar het aanbod van de verschillende kunstinstellingen, theaters, bioscopen e.d. om inspiratie op te doen. Welke disciplines (toneel, film, muziek, mode, dans, enz.) zou je in je meesterproef willen betrekken en welke onderwerpen (bijvoorbeeld oorlog, verboden liefde, eten en drinken, reclame, reacties van publiek/omwonenden, …) trekken je belangstelling? Je docent en klasgenoten kunnen reageren en je suggesties doen, als je dat wilt.

2 opmerkingen:

  1. Ik interesser me voor cabaret en ben ook enkele keren naar een voorstelling geweest. de caberatier was toen Najib Amhali. ik heb erg genoten en veel gelachen.
    verder hou ik erg van films en documentaires. ook bepaalde soorten moderne kunst vind ik leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je iets met cabaret wilt doen, moet je wel heel snel zijn, want die voorstellingen zijn heel snel uitverkocht. Kijk dus snel naar bijvoorbeeld de website van het Luxor of google de namen van cabaretiers om te zien of er nog kaartjes zijn te krijgen tussen nu en maart 2015.

    Als je iets met moderne beeldende kunst wilt doen, kijk dan eens op de websites van Boijmans van Beuningen, TENT (Witte de With) of andere musea die daarvoor in aanmerking komen (Gemeentemuseum Den Haag, Museum de Pont in Tilburg, Van Abbemuseum in Eindhoven).

    Ik weet niet of afstand een probleem is, maar ik was gisteren bijvoorbeeld in het Van Abbemuseum in Eindhoven en daar hebben ze ook iets leuks dat gericht is op de manier waarop je naar moderne kunst kunt kijken. Je kunt daar bijvoorbeeld een walkman lenen waarop kinderen vertellen wat ze van bepaalde kunstwerken vinden, je kunt ook bij verschillende kunstwerken ruiken naar geuren die erbij zijn uitgezocht, of naar muziek luisteren terwijl je naar kunstwerken kijkt.

    Wat films betreft, kun je natuurlijk het programma van de bioscopen in de gaten houden (zie filmladder) of naar het Filmfestival in Rotterdam gaan (eind januari). Als je dat laatste wil, moet je wel weten dat films daar ook snel uitverkocht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen